The Beach is back

2020 - det sämsta året?

Publicerad 2020-12-30 12:04:51 i Vardag,

Januari
• Spenderade en heldag på caféer. Först långfrulle på Pom & Flora, sen en liten promenix innan det blev Petit France där jag köpte tre bakverk plus kaffe. 
• Blev lite besviken på den dyra frukosten på Grand hotel, men servicen var topp.
• Hånglade med läppstift för första gången🤡
• Höll en presentation för Poolia och kunde känna mig nöjd över att jag vågade och fick massa beröm efteråt, som jag faktiskt kunde ta in. 
• Hade två gravida på på spelkväll hos mig samtidigt. 
• Blev officiellt 1,75 meter på ID-kortet.
• Tog en fikarunda på Fru Marias bak (enbart för namnet) följt av lunch på McDonalds och sen take away ifrån Ab cafe.
• Bokade finlunch på Tak. 
• Fick en bulle på Out of Office. 

Februari
• Kollade på Mello på sprucken mobilskärm med kattklor i bröstet. 
Började (och slutade) på crossfit bootcamp och fick valkar i händerna. 
• Brunchade små fina rätter på Juiceverket samt följde upp med tokrosa växtbaserad semla till fika och kavlad semla till middag. 
• Blev oväntat utskälld på Ice bar men bokade sedan resa till Ishotellet. 
• Fick höra att korta personer är närmare helvetet vilket gjorde min dag. 
• Åt på Thaiboat och blev lätt besviken på både mat och dejt. 
• Tog ut mina extensions och märkte inte så stor skillnad i volym, men i tid. 
• Var på Personal & Chef. Fick noll cred. 
• Testade laser och märkte ingen skillnad. 
• Fick som vanligt kort från mamma på namnsdagen. Ingen människa kom ihåg det förutom Bangerhead och McDonalds.

Mars
• Kollade på Vasaloppet och längtade lite dit. 
• Var på visning där värden hade upphängda kalsonger på tork😂
• Lyssnade på Clearchannel och blev så taggad.
• Gjorde en fuling och drog på heldagseventet Women in tech utan att ha tagit semester.
• Var på mitt livs första ölprovning. 
• Fick se min hårbotten i mikroskop. 
• Insåg igen att folk är galna pga Corona och bunkrat. 
• Lekte badass och åkte till Jönköping och värv förvånad över all snö. 
• Tvingade mig in till Linn för att ge bort hennes födelsedagspresent. 
• Åkte till Ikea, men det var väldigt lite folk där.

April
• Hade digital-AW med mitt musikquiz på jobbet. 
• Gjorde mina naglar i multifärger och de blev fotade och filmade😊
• Nästsista favoritkollegan slutade på jobbet, han var den som anställde mig och kunde som tur var ställa upp som referens i framtiden. 
• Blev skjutsad i Porsche på andra dejten. 
• Fick veta könet och att jag blivit lurad av C. 
• Fick höra av brorsans tjej att jag inte såg ut som 30 år - score!
• Fyllde 33 i min ensamhet mer än någonsin pga karantän och hemmajobbet. 
• Men åt på Lavventura pga coronaavbokningar. 
• Blev korttidspermitterad men mest arg på den tillfälliga chefen som inte sa upp sina vänner 🙄
• Åt djur på Djuret, men var mer äcklad över vissa delar jag åt. 
• Hittade världens gentleman och blev bjuden på pizza, snacks, middag och brunch under 24 h (trodde jag, ja).
• Blev uppsagd.

Maj
• Fick träffa min dejts barn som lekte i min tomma lägenhet och somnade sen på varandra i bilen. 
• Flyttade med hål i hjärtat, men blev på plussidan flirtad med av ena flyttkillen. 
• Fick bingo några minuter efter kusinen i bingohallen. 
• Åkte på dejt till Ullared och slog pb med kvitto på 4 116 kr (dock inkl dammsugare). 
• Fick gamla lägenheten flyttstädad och ville återigen bo kvar när den vart så fräsch 🙈

Juni
• Opererade bort en visdomstand. Lite vinglig av de lugnande bara😅
• Tandhygienisten sa vid nästa besök att jag var rolig - blev så glad!
• Tog ett antikropptest mot Corona, som tyvärr var negativt. 
• Vågade doppa mig från bryggan på midsommar. 
• Gick på kompisdejt i 15 000 steg.
• Hade sommarfest med jobbet inkl boule, lunch, dusch, quiz och middag. Blev "avtackad" av bossen och fick höra att jag är i tid med uppgifter. Otroligt personligt eftersom det inte stämmer😅
• Var på speeddate och matchade med en 40-åring. 

Juli
• Fick dubbeltrubbel i pizzakompensation, så kan verkligen rekommendera Delibruket Flatbread
• Var på dejt och såg en räv.
• Käkade på finitalienare med såå god oxfilé. 
• Var på dejt och blev genomblöt trots paraply och regnjacka. 
• Fick mina kläder matchade med baby G - fashion baby!
• Tog en dejt på orden och lät honom hjälpa mig bygga ihop mina IKEA-möbler. Fick även sushi för 4 och skjuts till middagen efteråt.
• Fick mitt livs första blombud värt 1 240 kr av ovanstående - efter två dejter. 
• Besökte Gekås igen, men nu i munskydd och utan särskilt stor kundkorg. 
• Åt min livs första dessertpizza - extremt god.
• Åkte dessutom i mitt livs första raggarbil. 
• Fick en deal med CB om att sluta jobba ännu fortare med bibehållen lön. 
• Blev tagen av hur vackert Varbergs kallbadhus var. 
• Paddlade Kungsholmen runt i kajak. 
• Jobbade min sista dag 😬
• Åkte på roadtrip till Trosa och Oxelösund inkl Stendörrens naturreservat och Skärgårdsvåfflan
• Fick massage och fick höra från terapeuten att jag skulle vilja slå henne dagen efter. 
• Var barnvakt åt baby G och tiden rusade förbi. 
• Spelade boule i spöregn, men det var riktigt kul ändå. 

Augusti
• Trodde jag skulle gå på dejt men fick träffa dejtens närmaste familj och vänner och en matlåda märkt "Ps vän". 
• Hoppade ifrån klippor rakt in i maneter inte en, men två gånger. 
• Reste till Malmö, åkte min första elscooter, åt falafelx2, 
• Var på bröllop och fick bita mig i läppen när bruden kliade sig i rumpan.
• Åkte cab i solnedgången vilket fick mig att vilja skaffa körkort. Tills det blev kallt. 
• Krossade en spargris på Bonnie’sBank hotel och missade efterföljande bråk😅

September 
• Var på akuten kl 9.30-19 pga jag blivit felaktigt utskriven och väntat i onödan. 
• Fick äääntligen gå på frukostevent igen. 
• Livets andra omgång säga tack och hej efter en längre tids dejtande. 
• Njöt av solens strålar på promenad i Solna.
• Grattade G till 4 månader och fick se honom äta fruktpuré.
• Dog pinsamhetsdöden när min kompis pratade om "lice" på Jappi
• Blev passivt aggressivt utskälld IGEN🙄

Oktober
• Blev hembjuden på fika i Sumpan men grannen trodde jag bodde där. 
• Gjorde PRP och det var som någon drog mig i håret och det knastrade.
• Åt persiskt och det var sååå gott!
• Gick på bio första gången i år (!) och såg Tenet. Blev även bjuden av kassören på sista kronan till mina popcorn. 
• Var på 6-årskalas och hörde inget någon sa som inte skreks. 
• Fick min första jobbintervju efter jobbtappet. 
• Flög (!) till Kiruna och bodde i en nybyggd issvit, såg pyttelite norrsken och matade renar. Och såg snö! 
• Fick mina fönster borttagna för renovering. 
• Fick komma på en andra intervju på plats och ville verkligen jobba i centrala Stockholm. 
• Fick jobbet!
• Kände mig sjuk och visade sig vara The big c - Corona 😷

November 
• Började jobba på L mitt i city. 
• Hade en sjuk middagsupplevelse på Surfers inkl flörtig servitör, gratis sprit och kinesisk sång. 
• Vann 100 kr efter att ha blivit nitad i typ 8 program av Bingolotto. 
• Shoppade för 10k under black friday. 

December 
• Gick på smockad brunch i sjöstan. 
• Skickade rekordtidiga julkort. 
• Tog antikroppstest. 
• Blev utskälld på Pizza hut - classy. 
• Blev dagen efter kallad "en ängel" på jobbet. 
• Outade mina känslor för min gamla kontorscrush och fick veta att han känt likadant 😱😱😱
• Åt trots allt julbord på Enskede värdshus där det kalla var helt fantastiskt. 
• Hade en hyfsat normal jul och nyår ändå. 























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Beach is back

Gillar det nyaste nya och vill vara först med det senaste. Har därför en hög dos nyfikenhet och vill VETA saker (Google=BFF).

Lever för långa lyxfrukostar, musik med tempo, träning som får hjärtat att slå snabbare och är även ständigt på jakt efter att fynda, som den halvsmålänning jag är.

Och om inte det vore nog är jag ganska rolig också.

Kontakta mig på: strandbloggen @ gmail.com







Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela