The Beach is back

Semlor på Mr Cake

Publicerad 2018-01-08 12:56:05 i Matnördande,

(null)
Glömde fota innan jag högg in...

Nachosemmelsnibbarna var lätt pudrade med florsocker, men inte så crunchiga, mer sega som knäckebröd. 
Dessutom bra mycket ljusare i färgen än vad som tilltalar mig. 
Grädden var perfekt fluffig och osötad. 
Mandelmassan smakade mer socker än mandel och var lite klistrig i konsistensen. 
Estetiskt inte den mest tilltalande semmelidén, men kreativt i toppklass. 
57 spänn var dock klart i överkant. 

MMM

(null)

Köpte också en liten semla från samma ställe, en "riktig".
Den liknade nachosemlan med gissningsvis samma grädde och mandelmassa, men bullen var lite för "tjock" för mig med en hårdare yta än vad jag vanligtvis gillar.  
Inte värd 39 kronor. 

MM

Semmelstatus:
2 st


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Beach is back

Gillar det nyaste nya och vill vara först med det senaste. Har därför en hög dos nyfikenhet och vill VETA saker (Google=BFF).

Lever för långa lyxfrukostar, musik med tempo, träning som får hjärtat att slå snabbare och är även ständigt på jakt efter att fynda, som den halvsmålänning jag är.

Och om inte det vore nog är jag ganska rolig också.

Kontakta mig på: strandbloggen @ gmail.com







Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela