The Beach is back

"Tokyo, you've got the rhythm in you", dag 2

Publicerad 2018-05-11 10:07:01 i Matnördande, Nöje, Shoppat, ♥ music,

(null)

Framme på flygplatsen blev det först kö i tullen och massa skratt åt en tullman som hade pausgympa bakom en skärm och inte trodde han syntes. 

Sen kom vårt bagage ganska snabbt, MEN det som tog tid var att hämta ut våra JRR-pass. 

För det ena hade man inte sovit jättemånga timmar på flyget, sen hade inte nån AC och kön tog över en timma, så det var ganska plågsamt med jetlag i kroppen.


För att fira när vi köat färdigt och få lite vätska och energi i kroppen tog jag en matchalatte ifrån Starbucks .

When in Japan, ish.

Åkte sedan med Narita express där konduktören gick och vände alla stolar åt det hållet tåget åkte, eh fränt!

Även på det tåget somnade vi, men vi hann se lite natur, hus och risfält först. 


Framme i Shinjuku tog det först ett tag att hitta ut från stationen, något vi även läst om. 

En hjälpsam japan tyckte sen att vi var skumma som ville gå med bagage i 20 min, så det slutade med att vi tog en taxi till hotellet.

Det var billigare än jag trodde, under 1000 yen dvs ca 70 kr.


(null)

(null)

(null)


Hotellet, eller rummet, på Granbell hotel Shinjuku var nice. 

Litet, men det visste vi utifrån att ha läst recensionerna.

Längst ner i sista bilden till höger finns även det som jag var rädd för innan, de elektriska toaletterna😱


(null)


Vi fick även matchande pyjamasar där jag drog nitlotten och fick den stora (för herrar?).

Spelade även in ett klipp i fönstret med Dannys låt i bakgrunden på typ 36e våningen.

"Toookyooo you've got the rhythm in you".

Inte första gången vi spelade den under resan kan jag avslöja. 


(null)

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)

(null)

Hotellnamnet är ju underbart!

Nu börjar freebaseandet eftersom mitt minne suger och tidstämplarna på bilderna i min mobil inte stämmer alls. 

Så bildregn!


Jag tror vi gick på stan och även käkade wagauy-kött där man själv grillade maten. 

Gott!

Men vi brände några av bitarna och fick det att brinna rejält av grilloljan 🙈























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Beach is back

Gillar det nyaste nya och vill vara först med det senaste. Har därför en hög dos nyfikenhet och vill VETA saker (Google=BFF).

Lever för långa lyxfrukostar, musik med tempo, träning som får hjärtat att slå snabbare och är även ständigt på jakt efter att fynda, som den halvsmålänning jag är.

Och om inte det vore nog är jag ganska rolig också.

Kontakta mig på: strandbloggen @ gmail.com







Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela