The Beach is back

Avfärd mot Tokyo, del 1

Publicerad 2018-05-10 08:41:41 i Matnördande, Nöje, Shoppat, Vardag,

(null)

(null)

Det kändes så konstigt att åka.

Att det nu var dags att resa till Tokyo.

Jag var verkligen inte beredd på att åka halva jorden runt. 

Packa färdigt hade jag heller inte gjort och inte hann jag kasta sopor eller diska ordentligt innan jag stack iväg heller. 

Att packa det sista, stänga igen väskan och välja jacka var bland de sista sakerna jag gjorde.

Jag hann inte ta en tidigare buss som jag hade velat, vilket skapade viss panik, men jag hann med både nästa buss och till flygbussen jag skulle ta. 


På Arlanda vart det rätt mycket chill eftersom vi var tidigt ute. 

Jag hann till exempel med att reka vad min Longchamp kostade där och vi tog en eventuell sista måltid på Max

Riktigt mätt hamnade man sedan på planet mot Köpenhamn. 

Det var helt fullt och lite skakigt, men jag nicksov ändå i princip hela resan. 


I Danmark lockade wienerbröden på mig, men eftersom en fortfarande var mätt så det blev inga. 

Jag blev även rejält shoppingsugen av de många butiker som fanns där. 

Vid gaten till nästa flyg kändes det plötsligt väldigt jobbigt att man bara hade klarat av 1/11 av resan. 

Alltså väääldigt jobbigt. 

Dessutom fick vi gå på nästan sist.


Nästa flight var dock betydligt skönare.

Vi var i mitten av planet, längst ut.

Vi hade ingen bakom oss och satt nära toaletterna. 

Starten kändes knappt och nu fick vi mat och frukost och framför allt; filmskärm!

Jag såg Arrival (2/5) och nästan hela I, Daniel Blake (3/5).

Tyvärr med superkasst ljud eftersom mina nya hörlurar hade mini-USB och inte gick att koppla in, så jag fick nöja mig med de som ingick. 

Men men. 

Landningen gick sen också bra - vi var i Japan!!!















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Beach is back

Gillar det nyaste nya och vill vara först med det senaste. Har därför en hög dos nyfikenhet och vill VETA saker (Google=BFF).

Lever för långa lyxfrukostar, musik med tempo, träning som får hjärtat att slå snabbare och är även ständigt på jakt efter att fynda, som den halvsmålänning jag är.

Och om inte det vore nog är jag ganska rolig också.

Kontakta mig på: strandbloggen @ gmail.com







Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela