The Beach is back

Bye bye 2018!

Publicerad 2018-12-31 13:24:17 i Matnördande, Nöje, Shoppat, Träning, Vardag, ♥ music,


(null)     
Januari 
• Började och slutade min arbetslösa period med dyrfika från Mr Cake
• Eller okej, blev en galen freak shake på Älskade traditioner efter det också. 
• Testkörde mina nyinköpta längdskidor och ångrade anmälan till Vasaloppet.
• Fick en 9-årig kompis på en 70-årsfest. 
• Började jobba igen, fast i Örebro på kontoret där...
• ...och fick därför bo på hotell på veckodagarna vilket var drömmigt, men bröt ihop dag två (även pga kille) plus att magen inte klarade av hotellfrukost så tidigt...
• ... var med på konferens på en herrgård i min hemkommun dag tre, inkl trerätters med vinpaket och fördrink (=full)...
• ...och jag åt ute ensam som världens looser trots mina fancy business kläder...
• ...samt trodde jag skulle åka hem dagen efter, men fick stanna en natt till på ett hotell som inte alls kändes fyrstjärnigt. 
• Hade ett väldigt vuxet snack om att inte fortsätta vidare med bryt ihop-killen.
• Fick en superlike av grannen.
• Ringde officiellt ur mig ur arbetslöshetsstatistiken. 
• Hade min första dag på kontoret i Stockholm och kom som nr 2 och lämnade som sist och den som fick larma.  
• Blev en tredje vecka till Örebro och kände mig som jordens dummaste. 

(null)     
Februari 
• Åkte 8 km min tredje längdgång. 
• Började i Stockholm "på riktigt" och satt i möten halva dagen plus åkte till Uppsala på möte. 
• Dag två var det strömavbrott på röda linjen, men chefen plockade upp mig på väg till jobbet. 
• Fick mitt första riktiga jobbfoto taget. I kavaj, utomhus i minus 10 grader.
• Kollade upp mina hudfläckar då den på örat växt, men den visade sig vara okej. 
• Blev inlarmad på jobbet. 
• Var på ICA i 1,45 h och fick bara ihop till två rätter tack vare C&V. 
• Var på dagtid på efterfest a la 60-talet. 
• Gick på förstadejt på Hard rock café med kille jag inte ens valt ut själv och den var så bra!
• Gick på andradejt med middag och minigolf och det kändes knappt hälften så bra...

(null)     
Mars
• Åkte Vasaloppet. Eller 2,4 av 9 mil då. 
• Besökte Sälen och hann åka lite alpint.
• Åkte hem 15.50-22.15 plus SL-tid...
• Gick på mitt första och troligtvis sista singelmingel. Så awkward och pinsamt. 
• Hade avslutningsdejt med bra kille som jag kände att jag sårade med att inte få känslor för. Myntade tydligen också begreppet avslutningsdejt. 
• Fick höra att en 20-årig säljare jag pratat i telefon med tyckte jag verkade vara "jävligt nice". 

(null)
April
• Jobbade sjukt mycket övertid på jobbet, men trots det hade jag inte tillräckligt högt tempo. Bröt ihop två gånger vid mitt skrivbord. 
• Tackade nej till en lägenhet genom bostadskön fastän jag antagligen velat ha den om jag kommit iväg och sett den. 
• Firade 31 år med att träna bodypump, hämta smultronmoussetårta som inte såg ut som på bilden, snabbiordningställa ett quiz om mig och ett uppdaterat musikquiz, testa musikquizet på mamma och moster, städa lite till och vila lite innan trerätters på mansdominerande Griffins steakhouse (helt okej), hemfärd till mig, sen var jag quizmaster i några h och från att en skulle sova över skulle alla utom tre göra det 😅😂

(null)
Maj
• Hade kvartalsmöte i Örebro med boule (vi vann!), middag och hotellövernattning. 
• Bokade in en resa med en person jag träffat fysiskt tre gånger. 
• Skulle bara ut och äta middag men hamnade på en travhästauktion. Så udda och såklart ett av få tillfällen jag inte hade med mobil och kunde dokumentera allt.
• Var på inflyttningsfest med inslag av bråk och spyor. 30 är det nya 13.
• Maxade tiden på jobbet och kom både sent och tog en extra halvtimmes lunch. Ändå var jag kvar längst och jobbade igen det på jobbet medan övriga som kom in samtidigt redan hade gått. Raaage. 

(null)
Juni
• Gick på dejt jag inte visste särskilt mycket om innan och det blev fail då han troligen var "speciell".
• Skulle köpa växter till balkongen, men somnade hemma och blev sedan övertalad att följa med och bada i Skansundet. Inte svårt val när det nästan var 30 grader. Östersjön var dock kall, så det blev bara fotbad och dessutom förlorade jag i minigolf.
• Besökte Smaka på Stockholm och saknade smaktallrikarna. 
• Gjorde egen Magnum som i år blev fin plus fotade oss i deras fotoautomat. 
• Gick och såg Marilyn Manson efter en stabil middag på två cheeseburgare och en kaffe för att orka kvällen. 
• Gick ut på klubb med 90-talstema och fick en tamagotchi. 
• Såg Queens of the stone age och insåg att rockkonserter=svårt att se pga mest långa killar. 
• Gick på Summerburst, troligtvis för sista gången pga I’m to old for this shit. 
• Firade midsommar på Ekön med hund och nytt sällskap. 
• Hade sommaravslutning på jobbet på Värmdö med fin utsikt, kasst lerduveskytte, god mat, MASSA alkohol, otippad Sverigevinst och sköna sängar. Höll också mitt första "Ted-talk"😅
• Gick på Out of office och tyckte de tappat greppet om det roliga. 

(null)
Juli
• Såg The  Offspring från handikapplats. 
• Gick på min första riktiga sommarsemester som varade mer än tre veckor. Min chef önskade inte en trevlig semester. 
• Reste till Köpenhamn på standby, åt gott och gjorde det vanligaste turistiga och fick åka hem själv i köket med cabin crew. 
• Åkte båt till Vaxholm i stekande sol. 
• Åt 10-15 rätter på Punk royale cafe, oklart allt vad jag åt men det blev iallafall premiär för gåslever vilket inte var för mig. 
• Åkte båt till Drottningholm och försökte klura ut vart kungen bodde. 
• Åkte till Ulriksdals slott och slottsträdgård och åt den godaste hummusmackan jag troligtvis någonsin kommer att ha ätit. 
• Åkte båt (igen!), nu till Visby. Åt, raukade och badade äntligen i Blå lagunen, men vart inte fullt så impad som av alla tillfixade foton. 
• Var på en releasefest med oväntat drama och jag som lärde mig gilla shuffleboard. 
• Åkte till Cypern och kom knappt därifrån efter 53 h försening. Why? 

(null)
Augusti
• Hängde på Mosebackes terass med två glas vin och var full och kissnödig hela vägen till Kungsängen. 
• Besökte äntligen Sthlm brunch club men blev lite, lite besviken.  
• Pussades på första dejten. 
• Fick besked att min sneda visdomstand inte var akut att dra ut. 
• "Sparade pengar" genom att åka till Ullared och köpa julklappar och presenter till mig själv. 
• Hade min första bortamatch. 
• Klev utanför min comfortzone och bokade in en träningsdejt med en random person, som som tur var var väldigt härlig. 
• "Sprang" Midnattsloppet på rekordtid när jag dessutom var sjuk (min dejt sprang istället).
• Gick på relativt folktomt Out of office. Dansade lite och tog mycket Dentafresh
• Fick erbjudande om förlängt till december men sa nej pga "hjärnan säger ja men hjärtat säger nej". 
• Gick på Sveas Future day-event och lärde mig om AI. 

(null)
September
• Insåg att biodejter är avslutande. Mission impossible fallout indeed. 
• Kollade på Djurgården i Bajenland, men vi vann ändå. 
• Åt flyttpizza och fick efter det en happy ending... 
• Köade 40 min för mat på Sthlm street food, men vägrade köa för att förtidsrösta. 
• Tog en timme att rösta, jag hade klätt mig för varmt och svettades plus att tanten bakom mig röstade SD 💩
• Gick på dejt, fick sköta snacket själv. Blev full, åt en hamburgare, tog taxi till nästa kille...
• Var på en intervju för ett internship som jag inte visste varför de valt ut mig av 260 pers. 
• Brunchade äääntligen på Rival
• Såg VårofferKulturhuset. Sjukt bra dans, även om jag inte fattade pjäsen. 
• Gick på jobbintervju vid Globen och fick göra mitt första arbetsprov. 
• Jobbade 7.30-00.30 på vårt företags egna branschdag 😴

(null)
Oktober
• Fick jobbet vid Globen efter min första bakgrundskontroll, flyt!
• Sprang Tjurrusets längre sträcka på 7 km istället för 5 km. Med onda knän och blåmärken som följd. Fast bakade ändå bullar efteråt. 
• Brunchade med fin utsikt på Moderna museet. Eller var det en lunch...?
• Dejtade en 24-åring och pratade under en hel AIK-hockeymatch.
• Slutade jobba på S och det kändes konstigt att gå därifrån, men ändå rätt. 
• Hoppade in i en taxi med två okända män klockan halv fem på morgonen. 
• Flög till Rom och såg alla turistfällor som ändå var mäktiga, älskade Colosseum
• Började på nya jobbet C och första dagen var intensiv med korvstoppning och sen taco-aw med stand up till kl 22. 
• Käkade middag med en tidigare dejt och insåg att det var dags att bryta upp med den nuvarande. 
• Käkade middag med en tidigare kollega och det var såå gott att jag bara ville sitta tyst och äta.  
• Fick ansvar över alla företagets sociala medier 😅
• Gick spontant på konsert med Grant och blev tokfrälst. 
• Gick upp kl 4 för att följa med på kundmöten hos A och N i Västerås som visade sig från sin sämsta sida. Följt av avtackning på APO som var väldigt gott med både mat och drinkar. 

(null)
November
• Blev en fikakompis hos Kompisbyrån
• Gjorde min första intervju på C. 
• Hade mitt första egna möte på engelska. 
• Skrev och publicerade mitt första pressmeddelande. 
• Tappade det jag trodde var min närmsta vän, men nä, douches still be cray.  
• Gick på mat- och hälsomässan där hälsan återigen slog matversionen. 
• Videochattade med en psykolog. 
• Gick på Humorkalaset, så roligt och verkligen vad jag behövde. 
• Dejtade tyst på Nationalmuseum
• Sov i ett förråd. 
• Såg bara två filmer på filmfestivalen. Första var dålig, andra mycket bättre. 
• Var ute på en skola för att skriva en intervju. Blev tagen som vikarie, blev visslad efter, men blev inte så sugen på att bli lärare...
• Gick på Magnet awards och träffade några som inte anställt mig.
• Var på julbord på Svärdsjö slott och hade massa timmar dötid innan jag fick åka hem. 

(null)
December
• Var på dejt på Mr French och snubblade 🙈
• Gick på Konstfacks julmarknad och ignorerade en gammal dejt. 
• Gick sen hem till dejten och fick taxi betald för att dra därifrån. 
• Provsmakade mellanmål på Ipsos
• Käkade julbord på Rosendals wärdshus, efter vi väl hittat dit i mörkret och hittat en förrymd hund. 
• Lagade trerätters som teamaktivitet på PS matsal. Förrätten var udda nog godast 😱
• Hade min första presentation på jobbet på engelska. Skulle ta 1 h, men tog 1,45 h. Men gick bra!
• Lyssnade på luciakonsert i St Jakobs kyrka. Höll på att somna av mörkret, men det var fint. 
• Fick kompisar och kollegor att shoppa loss på Lindt
• Tog en sista kompislunch vid Globen. 
• Flyttade kontoret och ville så ha med mig en klädhängare. Och lite till. 
• Gick på dejt med V som inte visade sig vara så bra...
• Käkade julbord på Josefina med två gottetallrikar och massa fisk. 
• Gjorde kaosigt högljutt julbak i Jackan. 
• Lillasyster blev myndig. Omg vad tiden går!
• Jobbade frivilligt på julafton.  
• Fixade läpparna igen, gjorde bra mycket ondare än jag mindes.
• Gick trots att läpparna såg misshandlade och torra ut på dejt och scorade. 
• Lekte par i Södertälje på nyår. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Beach is back

Gillar det nyaste nya och vill vara först med det senaste. Har därför en hög dos nyfikenhet och vill VETA saker (Google=BFF).

Lever för långa lyxfrukostar, musik med tempo, träning som får hjärtat att slå snabbare och är även ständigt på jakt efter att fynda, som den halvsmålänning jag är.

Och om inte det vore nog är jag ganska rolig också.

Kontakta mig på: strandbloggen @ gmail.com







Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela