The Beach is back

Födelsedagen

Publicerad 2014-04-14 23:07:08 i Vardag,

00.10
Tittar ikapp ett missat avsnitt av The walking dead. 
Tänker att skitsamma att det blir sent, här ska det lyxas till när klockan blivit efter kl 00.00 och det är min dag. 

1.00
Somnar och sover gott trots zombies. 

05.34
Vaknar av mamma som inte kan sova pga att hon är sjuk, MEN JAG DÅ OCH MINA SÖMNBEHOV?!
Som tur var är jag så duktig på att sova att jag i princip bara vaknar till, kollar klockan, grämer mig, hör mamma hosta, vänder mig om och somnar om. 

7.36
Vaknar för andra gången, men nu av mig själv. 
Tar igen ytterligare tv.
Tittar på HIMYM och Robins följt av SNL

9.00 
Går upp.
Får paket av mamma. 

9.50
Äter en muffin till frukost. 
Duschar. 

10.20
Fixar glasyr till min morotskaka. 
Grämer mig över att Lidls creme cheese smakar salt och undrar om det går att reparera med florsocker och lime?
Det gör det, den smakar precis som vanligt. 
Phew. 
Så bra att det blev några skedar över till moi. 

11.00
Inser att jag har en halvtimme på mig tills bussen går och att jag måste äta, torka håret och välja kläder.
Hej proteinshake. 

11.33
Byter jacka och kastar den bortvalda på golvet. 

11.34 
Springer till bussen. 

11.37
Hinner med bussen med en minuts marginal och pustar ut.

12.45
Köper en smoothie i skolan för att förhoppningsvis undvika magkurrande under föreläsningen.  
Får grattistillrop och -kramar och en person kan inte tro att jag fyller 27 år (succé)

13.45
Paus i föreläsningen. 
Överhör att en annan tjej i klassen också blir grattad, lite sjukt med samma dag. 
Fler grattistillrop, men jag blir inte jätteglad när någon föreslår att hela föreläsningssalen ska sjunga för mig. 
Som tur var blev det inte så. 

14.45
Föreläsningen som skulle vara tre timmar lång blir bara två timmar lång, vilket kändes som en födelsedagspresent från skola. 

16.15
Fika och tårta med syster och bror. 
Fick en silver iPhone (!!!), men blev övertygad att ge tillbaka den och låta dem byta den mot en i champagne som skulle komma in idag. 

18.20
Hastar iväg till utomhusträningen.

18.40
Lerigt och kallt på marken, bra att jag hade vantar på mig. 
Jobbiga backintervaller. 

19.20
Kommer hem efter vad som kändes som ett 1,5 h träningspass.
Men det var alltså bara hälften så långt...

20.00
Fika, tårta och presentutdelning med moster och C. 
 
20.30
Kortspel, Talang-titt och högtalartelefonering med V. 

21.00
Slut på det roliga, dags att lägga in de blöta och leriga träningskläderna i tvättmaskinen. 

21.20
Telefonering med M. 

22.00 
Instabreak. 

22.40
Muffinsmiddag, då jag kom på att jag inte åt något återhämtningsmål efter träningen och ångest, över att jag även glömde att stretcha.

22.59
Kom på att jag kanske ska skriva klart och posta detta inlägg också. 

Kommentarer

Postat av: Vicky

Publicerad 2014-04-15 20:25:13

Sjysst dokumentation av din dag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The Beach is back

Gillar det nyaste nya och vill vara först med det senaste. Har därför en hög dos nyfikenhet och vill VETA saker (Google=BFF).

Lever för långa lyxfrukostar, musik med tempo, träning som får hjärtat att slå snabbare och är även ständigt på jakt efter att fynda, som den halvsmålänning jag är.

Och om inte det vore nog är jag ganska rolig också.

Kontakta mig på: strandbloggen @ gmail.com







Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela